11-01-19

i mitt huvud nu

Försöker komma på något tillfälle då jag har känt mig riktigt glad den här veckan men kan inte komma fram till något annat än igår morse när jag lärde mig den hundrade decimalen i pi. Tragiskt, om jag inte har något annat att vara glad åt. Idag har jag lärt mig femtio till (hejjaghetersandraochgillarattskrytaomattjagkanhundrafemtiopidecimaler) men jag kan nog inte påstå att jag är gladare. Mindre tragiskt, faktiskt. För en massa siffror som säkert snart glöms bort är inte mycket att glädjas åt.
Det här låter bara konstigt och jag vet inte vad jag försöker få ut genom att skriva det (förutom att skryta lite då...). Jag kom precis på andra tillfällen då jag har varit glad, så att, så tragiskt kanske det inte är. Men. Men. Men. Det känns som att det bara är massa... typ tråkigheter, inte hemskheter, men typ allt utom uppmuntrande saker som händer. En underbar klasskompis slutar i klassen och flyttar alldeles för långt bort. Icke kul. Icke. Och en annan fin klasskompis kanske slutar också. Hon flyttar som tur är inte. Men det blir inte kul, om världens coolaste och sötaste tjejer försvinner från klassen!
Tankar som jag hade förra veckan är kvar och förvirrar mig minst lika mycket nu. Vet inte vad jag ska tänka om något och jag vet inte vad jag hoppas på eller hur jag tror att något ska bli.
Profilvalet inför tvåan är inte gjort och jag är fortfarande sjukt osäker på vad jag ska välja.
Praktiken börjar nästa vecka och det känns ganska bra just nu men jag är rädd att jag kommer bli sjukt nervös när det väl gäller. Men jag hoppas, hoppas verkligen att det blir bra, den är ju i tre veckor så.
Nu borde jag plugga men som vanligt så får jag ingenting gjort. Istället så lyssnar jag på musik för det är bara trevligt :)
Ha det bra nu, så räddar vi världen imorgon!
(Asch då vad konstigt detta inlägget blev, lite deppigt i början och nästan glatt på slutet. Och allmänt skumt. Men skit samma, det spelar ju ingen roll. Det får vara hur som helst. Jag får vara hur som helst. Hur konstig som helst.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0