10-07-03

100703

Gårdagskvällen var ju lite gräjt å sådär med grillning vid sjön i Mariestad med Rebecka, Paulina, Emelie, Sara, Andrea, Emma och Elise. Dock var själva grillningen sjukt misslyckad till en början då vi lade hamburgare på pinnar (grenklykor typ) och det resulterade mest i brinnande pinnar och sandiga, askiga och upplösta hamburgare. Men hamburgarna blev ju grillade till slut och smakade ganska gott trots att det blev lite knastrigt i munnen av sanden. (Y) Sedan var Emma och Elise så snälla och åkte iväg och hämtade ett grillgaller så att resten av maten kunde grillas och förbli fräsch.
Vid typ 10, halv 11 någon gång så ville Emma så gärna ha glass på donken så hon och Elise åkte dit på moppe medans vi andra gick/cyklade och kom dit x antal minuter rätt senare (jag vet inte när de kom dit men jag antar att det var ganska många minuter tidigare än oss). Där åt jag en glass och drack lite läsk vilket gjorde mig helt sjukt äckligt mätt.
Och det här känns bara som helt ointressant info, därför tänker jag inte skriva mer. Ska nog gå ut i skuggan med en glasstrut med rött papper med en glad gubbe på. Det ryktas om att det ska vara varmare ute än inne så därför drar jag mig lite för att gå ut men förhoppningsvis känns i alla fall luften lite fräschare än den här på mitt rum.
Och förresten, pappa nämnde något om vattenspridare förut... det ordnas kommunalt vatten här och då var det tydligen bra om man lät det vara igång lite eller nåt sånt. Det skulle ju hur som helst vara sjukt skönt att svalka sig i den! Vet dock inte om pappa har satt igång den. Får gå och kolla. Hejsvejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0