10-07-01

100701

Jag kom precis på att det är juli. Första juli. Tiden går fort och rätt som det är så kommer sommarlovet vara slut, men jag vet inte om det gör mig så mycket. Jag ville att sommarlovet skulle vara långt, riktigt riktigt långt. Fast skit samma egentligen, förr eller senare tar det ändå slut så vad spelar det för roll när? Eller jo, det spelar nog roll. Man vill göra något vettigt av tiden. Jag vill så mycket men har ingen motivation. Vill hinna tänka (som om jag inte gör det?)...
Fast det kommer i alla fall inte att vara riktigt som andra somrar då jag bara går hemma och gör ungefär samma saker hela tiden. Eller ja, nu är det ju så. Men om en och en halv vecka börjar min feriepraktik. I tre veckor ska jag jobba på äldreboende. Lite läskigt, lite jobbigt. Men det blir nog jättebra ändå, det blir det väl alltid på något sätt!

Idag vaknade jag tidigt och var pigg, glad och hungrig så jag gick för ovanlighetens skull upp nästan direkt. Åt frukost och efter det har jag lyssnat på musik (har alldeles totalknarkat en video på youtube i några timmar nu medans jag har gjort annat), läst lite i She said yes, läst bloggar och städat mitt rum. Mitt rum som är så äckligt dammigt för att jag alldeles för sällan städar det ordentligt. Där emellan blir det bara en massa massa småstädningar på mitt eget lilla vis. Så även idag. Istället för att bara plocka i ordning på alla saker och lägga dem någonstans där de får plats, damma och dammsuga - klart, så vill jag hela tiden börja med det lilla, rensa bort någon liten pryl här och där och ta lite i taget. Det är ju också ett sätt, dock kanske inte det bästa eftersom man aldrig blir klar. För som sagt, mitt rum är äckligt dammigt och när man plockar bland saker blir det inte direkt bättre. Men då inser jag ju i alla fall att jag måste få bort dammet.
Kollade lite på mina gamla skolfoton förut. Jag var typ liten och nästan lite gullig när jag var sex år. Man kanske inte får tycka att man själv har varit gullig men nu gör jag det ändå. 2008-10-18 funderade jag på varför det ska vara så svårt att tycka om något med sig själv. Och om man väl gör det så är det ändå svårt att erkänna det (jag tror åtminstone att det är så för de flesta, sedan finns det väl undantag och det är ju bra). Och jag vet att jag funderade på det då eftersom jag skrev ett blogginlägg om det i min första blogg. Bland de allra första blogginläggen jag gjorde. Barasånivetdetalltså.

Nu funderar jag om det är bra eller jättedåligt att blogga. Tyvärr så kommer jag inte fram till något, så jag struntar i vilket. Jag skulle sakna att blogga om jag slutade. Även om inte så många läser, det är ju trots allt inte därför jag bloggar.

Men nu ska jag inte blogga mer, inte just nu alltså. Jag ska till och med sluta lyssna på musiken jag har lyssnat på hela förmiddagen nu.
Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0