10-06-06

Icke-konsumtion

Jag har länge velat testa att ha en period då jag inte köper någonting. Problemet är bara... ja? Jag vet faktiskt inte vad problemet är. Jag började väl faktiskt med detta typ förra sommaren, fast jag bröt mot mitt köpförbud lite titt som tätt. Jag var väl inte tillräckligt motiverad att stå emot. Man är så sjukt konsumtionsberoende, eller nåt. Ändå mår man bättre av att låta bli. Jag är inte den som köper kläder och prylar precis hela tiden, jag är inte särskilt shoppinggalen, men jag har ändå svårt att låta bli när jag hittar något jag vill ha.
Nu känner jag mig i alla fall lite peppad att försöka igen. Jag vet inte om jag är tillräckligt motiverad, men jag vill försöka. Jag kan klara det och jag vet att jag inte behöver köpa en massa saker egentligen. Fast begagnade saker kanske ska vara undantag. Det är ju trots allt bra mot både miljön och andra att handla på second hand, och får jag inte köpa något annat än begagnat så kanske jag börjar gilla det mer istället. Mobilrefill måste jag få köpa också. Och mat/fika när det är nödvändigt, det vill säga när jag är hungrig!


Nu ska jag gå ut och tänka igenom det här. Det kan bli superbra om jag bara tar tag i det. Jag kan känna mig superbra om det blir superbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0