09-12-19

.

Jaa, vart ska man börja? Jag har inte skrivit sedan i tisdags just för att jag har haft så fruktansvärt mycket att göra, så det finns ju egentligen ganska mycket att skriva om. Jag antar dock att det kanske inte är jättekul för er att läsa någon lång genomgång av tre dagar i mitt liv... eller kanske, varför skulle ni annars läsa in blogg? Haha.. :P
Nämen, jag ska försöka ta det så kortfattat som möjligt.

I onsdags var en vanlig skoldag. Fick veta att jag behåller mina betyg i SO-ämnena, men jag är sänkt till VG i engelska. Lite surt, men jag var ärligt talat väldigt förvånad över att jag lyckades få MVG i engelska förra terminen. Även om jag inte är helt dålig på det så kan jag inte påstå att engelska är mitt starkaste ämne. Samma sak med musik, jag fick MVG trots att jag inte vet vad min förra musiklärare såg att jag gjorde som kunde ge mig MVG. Men nu är jag sänkt i båda. Fast det duger ändå, jag är höjd i slöjd och förmodligen i bild så det jämnar ut sig.
Fast egentligen orkar jag inte bry mig om betyg överhuvudtaget.
Efter skolan i onsdags tog jag bussen till Mariestad. Paulina hoppade på vid sin hållplats och när vi var framm gick vi till Lotta där planeringsfolket var samlat och vi gick igenom lite grejer inför julfesten i kyrkan idag.

I torsdags var min och en annan klass i Göteborg på studieresa. Vi var på Universeum och Konstmuséet. Universeum var ju helt klart roligast av de två, fast det var faktiskt lite intressant att gå på konstmuseum också. Det är ju sådant som jag förmodligen aldrig hade velat göra på egen hand, men helt tråkigt var det ändå inte när man väl var där. Efter att vi var klara på konstmuséet gick vi ut och då var det nån bio eller nåt på fasaden till muséet så det stod en massa folk och glodde mot en när man gick ut, haha. Sedan var det en stund kvar innan vi skulle åka hem med bussen så typ 14 pers från min klass och våran NO-lärare gick till Donken. :)
Sedan åkte vi i alla fall hem och på kvällen var jag dötrött, typ.

Igår var jag i skolan och det var roligt, hade en lite annorlunda dag! Först dansade vi streetdance på gympan och det var roligt, men ganska svårt eftersom det gick ganska fort fram. Man hann inte riktigt lyckas med en rörelse innan det var dags för nästa osv. Men det är väl bara jag som har riktigt dålig koordination kanske.. Efter gympan hade tjejerna i min klass och en till nia IT-dag. Det var några tjejer från Portalens gymnasium som kom och visade lite grejer med datorer och vi fick testa på ett program som heter Blender bland annat. Det var lite krångligt men när man väl hade fattat lite mer så var det riktigt kul. Hittade en sida på nätet där man kunde ladda ner det programmet, och jag tror att det var gratis, så jag ska nog ladda ner det någon gång när jag orkar.

När jag kom hem från skolan låg två grejer till mig i brevlådan. En film och ett presentkort :D

Men jag var inte hemma länge innan det var dags att åka till Mariestad för att duka och fixa det sista inför julfesten. Det blev verkligen superbra! (Y) Vi åt pizza också och hade det riktigt mysigt. Så nu är man riktigt taggad inför ikväll. Det kommer nog bli mycket bättre än jag trodde från början!

Men nu måste jag gå och äta så att jag hinner duscha och fixa mig iordning innan jag måste åka!

Ha det bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0