09-12-13

.

I fredags var det lucia i skolan, mysigt. Jag fick också veta att jag nästan hade MVG i spanska. Fast det var väldigt på gränsen efterosm jag inte har visat så mycket av det muntliga, så jag valde själv att ha VG. Det känns bättre att ha VG men veta att man har rätt stor chans till MVG och därför bli extra peppad till att satsa lite mer, än att få MVG och vara jättenervös att inte få behålla det.
Förresten så är jag sänkt i musik, och det är väl förståeligt eftersom vi har ny lärare och jag kan egentligen inte förstå hur jag kunde få MVG förra terminen, men samtidigt är jag rätt besviken eftersom jag tycker att det ganska mycket är våran musiklärares fel. Det enda vi har gjort är att spela i smågrupper, samma låt om och om igen, och läraren har bara kommit in då och då och kollat. Det är väl klart att han inte ser så mycket vad jag kan då. Dessutom så har han ju inte ens försökt lära oss någonting. Visst, det kanske är ett MVG-kriterie att ta egna initiativ och sådär (jag vet inte om det är det men det kan ju kanske vara så), me jag tycker faktiskt att han kunde haft lite bättre musikundervisning. Ehm ja, nu fick jag skriva av mig inte om det. Men bara så att ni inte missuppfattar det jag skrev; jag är nöjd med VG men missnöjd med hans utlärningsmetoder och sätt att... försöka få oss att visa vad vi kan, typ.
Förresten så hade vi matteprov i fredags också och det gick för en gångs skull inte alls bra. Eller jag kanske överdrev lite nu, jag klarade nog de flesta uppgifterna men det var i alla fall en, eller kanske två, uppgifter på svåra delen som jag misslyckades med och kanske också en på mittendelen av provet.

Efter skolan följde jag med Sofie hem och vi blev klara med idrottsuppgiften vilket känns jätteskönt! På kvällen kollade vi på Idol och efter första delen åkte jag hem och såg sedan andra delen hemma. Röstade på Calle för jag tycker att han har bäst stil eller vad man ska säga. Fast efteråt ångrade jag mig nästan lite, jag gillar fortfarande Calle bättre men Erik sjöng faktiskt vinnarlåten bättre och då är det lika bra att han vinner. Det brukar ju ändå gå lika bra för tvåorna.

Igår var jag hemma hela dagen, det var julkonsert med kören men jag orkade inte vara med. Satt och sprättade upp min byxor och städade lite i stället. Om ni undrar varför jag sprättade upp byxorna så är dte för att jag ska sy en kjol av dem. Har nästan kommit på hur jag ska göra, men det är lite smått klurigt eftersom att jag ska sy fast som en kil på fram och baksidan och jag vet inte hur jag ska göra där vid den spetsiga delen på tyget. Någon som är bra på att sy och vill hjälpa mig att komma på hur jag ska göra? (A)

Idag vet jag inte vad jag ska göra, förutom att kanske sy ihop kjolen om jag kommer på hur jag ska göra.
Tänkte egentligen lägga upp ett ljudklipp som jag spelade in i somras, det var min granne Malin (som är typ 3-4 år) och hennes kompis som stod på vårat lilla "berg" och sjöng. Först sjöng de den där "Tänk att du är du, tänk att jag är jag, tillsammans har vi det bra..." men jag lyckades också få med lite Sankta Lucia i slutet av inspelningen. Ja, mitt i sommaren var det. Haha, men det är alltid så gulligt när barn sjunger.

Men jag får väl ta och helt enkelt säga: Ha en bra luciadag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0