09-10-25

.

Nu har jag inte skrivit något ordentligt inlägg sedan förra söndagen, men det har varit en ovanligt händelserik vecka! Då, för en vecka sedan, skrev jag ju bland annat om hur otroligt mycket läxor vi hade denna veckan. Men nej, sedan så blev det nästan ingenting ändå! Vi som hade varit på prao behövde inte göra spanskaförhöret som vi missade, båda proven blev framflyttade (det ena p.g.a monterarbete halva torsdagen, när det gäller det andra var det nog ett rent missförstånd att vi skulle haft det i fredags), en inlämningsuppgift i teknik som jag trodde skulle vara klar på tisdag eftersom det var sista tekniklektionen på terminen (lite småsorgligt :( men vi får iaf börja med hemkunskap nu, och jag gillar det också) var det tydligen inte alls bråttom med. Så det blev inte alls mycket att göra, fatta vad skönt!!! :D

I onsdag var jag på öppet hus på Vadsbo och det var kul. Jag tror att jag ska söka OP/SP där. Fick nog inte direkt veta något om programmet som jag inte redan visste, men det är ju ändå bra att ha besökt skolan.
På torsdagen var det också öppet hus, fast på Katedral. Var mest där för att kolla på skolan, vi ska ju ändå få besöka två program där som vi väljer själva i december. Som sagt så tror jag att jags ka välja OP/SP på gymnasiet, men jag måste ju fortfarande komma på några fler val att ha i andrahand och tredjehand. Det kanske inte är lika viktigt, men det är nog ändå vettigt att göra ett någorlunda genomtänkt val i stället för att bara ta något och räkna med att man kommer in på förstahandsvalet (fast jag tror inte att jag kommer ha några större problem med det om inte alla mina betyg sänks väldigt mycket under tiden som är kvar av högstadiet). Men just nu vet jag faktiskt inte vad jag ska välja. Samhäll eller natur, kanske väner, är väl de jag har funderat på. Men jag vet inte vilket av dem. Inom naturämnena är det väl typ miljö och matte jag är intresserad av, resten känns lite onödigt om man inte ska bli typ fysiker, kemist, biolog eller läkare eller något liknande, och det har jag inte planerat att bli. Samhällsämnen har jag ju inte heller något emot, men jag vet inte... Vill egentligen ha mer variation mot högstadiet eftersom jag nog faktiskt har blivit lite skoltrött nu i nian (+ insett att jag aldrig varit trött på skolan på riktigt, har nog blivit ganska påverkad av andra till att tycka att "skolan är så tråkig och så jobbig och jag vill inte gå i skolan". Inte för att det alltid känns så nu, det gör det absolut inte, men jag brukar ofta längta bort från skolan nuförtiden). Men samtidigt som jag vill gå något med inte så mycket pluggämnen så vill jag inte gå något för yrkesinriktat, jag vet ju inte vad jag vill bli sedan och det är ju så mycket tjat nu om att dte blir viktigare att välja rätt gymnasieprogram om man ska läsa vidare på högskola och då känns dte bättre att gå en bred linje så att det går att välja mer sedan.
Men nu har jag snackat alldeles för mycket om gymnasiet för denna gången, det lär ju bli att jag skriver mer om det.

I fredags åkte jag till mariestad för att vara med på 4you, en ungdomshelg som var i Korskyrkan. Kom folk från lite olika ställen runt omkring. Jag var trött från början, och kanske inte på världens bästa humör för att träffa en massa folk. Och det fanns stunder då jag kände att jag nästan hade velat stanna hemma. Eller nej, inte stanna hemma. För ibland var det verkligen grymt bra. Mötena t.ex. var otroligt bra! På fredagen snackade Simon Holst och på lördagen Carolina Andrae. Båda var bra, men Simon Holsts predikan var väldigt lik en han hade på Segolstorp i somras. Det är förstås inget konstigt eftersom det var samma ämne, men jag tror ändå att jag gillade Carolinas predikan lite bättre! Hon berättade bland annat om en skithäftig grej som hade hänt när hon var i Afrika, när de hade "hittat" en pool som inte borde funnits där, men som faktiskt fanns där efter att de hade bett om en pool. Låter kanske inte lika häftigt när jag skriver om det, men när hon berättade det lite emr detaljerat så lät det verkligen jättecoolt! På det mötet sjöng vi med våran kör, Ray of Light. Innan, på övningen, lät det ärligt talat rätt mesigt ibland. Vi var inte särskilt många som var med och sjöng och de flesta var väl trötta. Men sedan på mötet så kom vi in där i början och det var skitbra stämning, folk klappade i händerna och alla var så glada! Så det var verkligen jättehäftigt att stå där uppe och sjunga, vi blev verkligen så mcyket bättre när det var sådan stämning. Jag blev så otroligt glad, och glädjen höll i sig resten av kvällen. Det kunde verkligen inte ha slutat bättre. Tack alla som var med och gjorde helgen så bra <3

Idag var jag först väldigt glad efter helgen, men nyss blev allt helt plötsligt inte lika bra. Därför orkar jag inte skriva mer just nu. Blir mer en annan dag.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0