09-04-07

Påsklov

Det är riktigt skönt att vara ledig, fast jag var ju inte i skolan förra veckan heller. Men nu får jag vara hemma istället för att praoa, så det är ju ändå stor skillnad :)
Igår var jag, Emelie, Rebecka och Paulina i Skövde och shoppade. Jag har bestämt mig för att köpa så lite kläder så möjligt ett tag, så jag åkte mest dit för att ha lite trevligt, men tänkte ändå att jag kunde kolla efter en vårjacka (behövde verkligen det!). Och dessutom ville jag kolla efter en sådan sjal som Lisa hade i fredags (hon hade köpt på Åhlens i Skövde) fast i annan färg. Och det var just de grejerna jag köpte! Det blev en likadan sjal som Lisas fast riktigt riktigt mörk lila och jackan är mörkblå och i skinnimitation, ganska kort modell.
När vi var klara med shoppingen ringde vi efter mamma som fick komma och hämta oss och medans vi väntade gick vi och åt pizza. Först var vi lite fega och vågade knappt gå in på någon restaurang eller pizzeria, men sedan gick vi in på ett ställe. Det var god pizza och de hade en riktigt fin toalett så det var nog ett bra val ändå! ;P
Sedan åkte vi hem och då tog vi en liten kvällstur på cykeln till Matilda. Cyklade hem igen strax efter tio och då åkte Rebecka och Paulina hem.
Idag gick jag upp runt halv nio nånting, städade lite på mitt rum inför att Sofie skulle komma. En sak som gjorde mig lite (eller ganska) glad var att jag hittade 600 kronor från i julas. Jag trodde att jag hade använt alla mina julklappspengar. Iofs har jag ju använt andra pengar då istället, men jag trodde ju att jag hade använt julklappspengarna + en massa från mitt konto. Men nu hade jag tydligen lite mer... Men de ska jag försöka spara på så länge som möjligt. Vill inte köpa onödigt med grejer... Men kanske lite ramar på second hand (om dte finns där, annars typ IKEA) för att rama in några gamla teckningar och lite foton och andra bilder. Tänkte testa att göra eget papper också, så lite redskap för det kan ju behövas då.
Aja, som sagt, Sofie kom hit idag. Vi satt mest och snackade i ett par stolar i trädgården också bakade vi havreflarn och marknadsnougat. Och gjorde iordning mat, fisk och pulvermos... jag var inte så bra på det. :P Det blev bra till slut, men jag var kanske lite för trött för att laga mat just då! :)
Var i alla fall trevligt att träffa henne eftersom vi inte har setts sedan senaste skoldagen för ungefär en och en halv vecka sedan!

Sedan har jag inte gjort så mycket mer... bara suttit och tråkat liksom. Men hoppas att alla får ett fortsatt bra lov =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0