09-04-02

Prao på Falemo Interiör AB i Skara, dag 1

Mamma skjutsade mig till Skara och släppte av mig nästan vid busstationen för jag ville kolla om jag kunde hitta själv. Så jag gick därifrån och mot det området där jag visste att det skulle vara. Så ringde jag till Falemo och Ewa kom ut och släppte in mig. Var rätt stor skillnad att komma in där mot Fifflers. Liksom, Fifflers är ju bara en soptipp i jämförelse med det här. Men det är klart, det är väl kanske inte jättekonstigt att arkitekter och inredare har det hyfsat städat och snyggt på kontoret. ;P
Fick i alla fall lite te och digestivekex först, också berätta dem lite om vad de gör och så. Fast de kom in på lite andra grejer också, som typ handikapptoaletter.
Sedan fick jag vara med Börje lite, han visade lite ritningar och lite grejer på hans dator. Just nu höll han på med ett projekt åt SLU. Det var typ studielokaler för djursjukvårdarutbilding och hovslagarutbildning som skulle göras iordning. Så jag fick följa med honom till den nuvarande hovslagarutbildningen också var vi där ett tag. Stod ju mest och kollade på men det var lite kul ändå. Fick ju en ganska bra inblick i en del av allt det arbete som krävs när man är arkitekt. Han som Börje pratade med där visade "dödbenen" (avskurna hästben) i en frys, fast jag stod lite bakom så jag såg dem inte så bra. Vet inte om jag hade velat det heller... :S Fast det hade ju varit en väldigt... speciell upplevelse förstås!
Men sedan när vi kom tillbaka var jag med Marie i butiken och fick gå igenom en massa "tygkataloger" för att ta bort gamla priser. Det var väl i princip det jag gjorde, plockade upp lite varor också. Och åt.
Åkte med buss från Skara kl. 15.30 och var i Götene vid 16.00 ungefär. Så satt där och väntade och tog sedan bussen hem vid 16.30

Hoppas att ni har haft en bra dag! (fast jag har väl inga läsare än skulle jag tro :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0