09-02-27

Gubben och Arne

Idag (torsdag) när vi hade ätit i matsalen stod jag och väntade på Sofie och Josse som hade gått på toa. Då kom det in en gubbe som gick lite konstigt (det kom även in en annan gubbe) och började prata med mig. Han snackade om vädret och att det var dumt att det vara så milt och blåsigt, och jag sa att jo, och det är ju väldigt vått på marken också. Han tyckte att det kunde vara lite kallare och torrare istället. Sedan sa han något om att "det är tur att människorna inte kan ändra på vädret för då skulle vi inte ha något väder alls". Sedan kom Sofie ut från toaletten och då sa han till den andra gubben "kom nu Arne, så går vi in i matsalen så vi får oss lite att äta". Gubben som hade snackat gick in i matsalen men Arne var lite seg och stod kvar där. Men då kunde jag och Sofie inte hålla oss för skratt så vi gick ut och börja skratta. Det var en lite komisk situation. Och dessutom tyckte jag att hans röst påminde om skrot-nisse. Eller jag vet inte, men jag fick för mig det. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0