09-02-05

Jag vill ha älgar

Det är fint med massa snö ute. Mysigt när man går från bussen in till skolan och det knarrar i snön av alla människor som går där. Synd bara att snön inte vill stanna.

Torsdag-förmiddagar är nog den tråkigaste tiden på hela veckan när det gäller skolan! Engelska, lästid, spanska och matte. Det är nog de segaste ämnena av alla. Engelska är egentligen något jag vill bli bättre på, men tack vare Amela så är inte de lektionerna någon riktig höjdpunkt i veckan precis. Och dessutom är det nog det ämne jag tycker är svårast, förutom typ träslöjd och idrott, men det räknas inte riktigt. Spanska är... ointressant. och segt. Fast när vi antecknar hela tiden och lektionen bara flyter på, då är det bra. Graciela är faktiskt en ganska bra lärare. Och matte. Tja, det är inte det värsta jag vet, det är tvärtom ett ämne jag alltid har haft ganska lätt för. Men det är segt att sitta och räkna och skriva svaret på en massa enformiga tal i en timma.
Så ja, på torsdagar hade jag gärna börjat efter lunch!
Hemkunskap, jag och Josse bakade piroger. I våran grupp hade vi fått välja gången innan och några gjorde pannkakor, några gjorde smulpaj med jordgubbar och som sagt, jag och Josse gjorde piroger. I den andra gruppen var de tydligen tvugna att göra köttgrytor för att vi också gjorde det. Men det gjorde vi inte. Knepigt det där :S
Även om det tog lite extra tid med pirogerna eftersom vi satte på ugnen lite för sent så kunde vi sluta tidigare än annars så vi kom i tid till kören. Idag hade vi P-A. Han ville inte att vi skulle sjunga fint, bara att vi skulle ta i och sjunga starkt. Men han var nog inte så värst nöjd med det sedan... Han ville ha en kör med älgar, men fick små möss istället. ;P Men det var ingen som ville "bröla" som en älg. Efteråt påminde han lite, men bara lite, om Desmond Child när han sågade Kim i Made In Sweden. Fast P-A var ju inte elak. Haha, som tur var. Men det som var lite likt var att han var s bestämd med hur vi skulle göra och vi hade fel och han hade rätt. Vi skulle sjunga i mycket högre tonarter än vi gjorde nu och vi skulle sjunga mycket starkare. Men om vi inte är sådana proffs då? Fast det var iof ganska kul när han babblade om allt det där, så jag ska inte klaga.
Lite senare ska jag över till missionshuset och ordna inför cafrédag. Vi ska städa och dela ut lappar i brevlådor i hela Fullösa. Det bli väl typ... kul. :) Fast städa är väl inte det bästa som finns, men i ett sådan här sammanhang blir det liksom lite roligare. Bland annat av anledningarna att det inte är ens eget rum man städar (det brukar vara lättare att städa någon annan stans) och att man städar tillsammans med andra (roligare).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0