10-06-28

100628

Sitter och läser igenom gamla blogginläggsutkast och funderar över det som står i dem. Vissa saker har jag skrivit lite sådär lagom döljande vad det egentligen handlar om så nu vet jag inte ens själv riktigt vad det var jag skrev om. Som det här till exempel;

"Tänker, och nu minns jag drömmen. Mardröm eller vad? Saken är den att jag egentligen inte minns vad drömmen handlade om. Typ djur tror jag. Men jag minns typ ingenting av det. Jag minns bara den där lilla detaljen, hur liten den nu egentligen var. Skrämmande, det var den i alla fall. Just för att det inte var en random overklig skräckis. Det kunde lika gärna varit på riktigt, så egentligen var det inte så konstigt. Men jag drömmer aldrig verklighetsbaserade mardrömmar annars, och så gör jag det nu liksom. Det skrämmer mig att det får mig att drömma mardrömmar."

Jag har ingen aning om vad jag drömde, och just därför kan jag visa det nu. Jag vet vad det är, men jag har inget minne av vad jag kan ha drömt. Fast skit också, nu kom jag nog ihåg det ändå. Kanske. Och det var inget roligt. Fast jag fattar den inte... för jag kommer ihåg så lite och det gör att jag inte riktigt fattar varför den var så hemsk. Aja, skit samma, det är nog egentligen bara bra att jag inte kommer ihåg.
Men det var kul att läsa en del annat jag har skrivit.

Idag har jag gjort sjukt ovärda saker; sovit halva dagen, ätit, suttit här vid datorn, vilat och spelat munspel. Fast det där munspelandet var väl ändå inte helt ovärt. Jag kan ju inte spela, men chansen att jag lär mig är ju större om jag i alla fall försöker öva (smart va?).
Planen för ikväll är att om cirkus någon timma eller så gå till stenen/berget/klippan/whatever bakom Höga Bergen och sitta där och titta på solnedgången. Inte för att jag vet om solnedgången kan vara något särskilt fin just där, men den platsen är enligt mig fantastiskt mysig när på dagen man än är där och jag bara stortrivs med att vara där och jag tror knappast att en solnedgång kan göra det sämre.
Kanske tar jag med munspelet också.
Och nu ska jag ta och se om jag kan orka skriva färdigt ett mail och skicka iväg det. Det ska väl inte vara så svårt, men för mig är det tydligen det ändå. Bara för att jag är så dålig på att tag i saker.

Btw, tiden sedan jag bloggade senast har varit rätt så trevligt och innehållit bland annat Nyhemsbesök, bad, midsommarfirande, moppetur till sjön och utsiktsplats och lite sådär.

Och oj, jag kom precis på att imorgon får man veta gymnasieintagningsresultatet. Riktigt najs tycker jag! Inte för att jag är så nervös för om jag ska komma in eller inte, men ändå. Jag är nästan mer nyfiken på vad andra har kommit in på. Och hur många de har tagit in på OPSP, jag vill veta hur stor klass jag kommer att gå i.

Men nu så måste jag sluta skriva, annars kommer det säkert sluta med att jag sitter kvar här halv elva då jag vill vara någon kilometer härifrån och titta på solen. GOD NATT! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0