10-06-05

100605

Jag har lite smått panik. Igår skulle vi lämnat in spanskatextböckerna på lektionen men jag hittade inte min i skåpet så jag tänkte att den måste ju vara hemma då... Men jag hittar den inte hemma heller och dessutom så är jag rätt säker på att jag tog med boken till skolan i tisdags då jag hade prov, jag har bestämt för mig att jag satt och läste i den på morgonen samma dag i skolan. Frågan är bara var den tog vägen sedan. Förhoppningsvis ligger den i skåpet, jag var kanske bara alldeles för stressad när jag letade. Annars har jag typ glömt den i uppehållsrummet och då är den väl typ puts väck eller så har den råkat hamna i någon av mina kompisars skåp. Åh, jag har aldrig verkligen slarvat bort en skolbok, så det vore ju riktigt oturligt om jag har lyckats med det nu precis när vi slutar och måste lämna in böckerna... men nu ska jag inte tjata om det mer.

Igår var det mest rätt slappt på alla lektionerna, fick veta en minst sagt trevlig sak på matten och på spanskan fick jag tillbaks mitt prov och det hade gått bra. Fick inte veta mitt slutbetyg men jag hoppas hoppas hoppas! :)

Efter skolan åkte jag, Josse och Sofie till Lidköping, vi gick i lite affärer och åt pizza. Sedan åkte Josse hem men jag och Sofie åkte till Götene där det var trubadurkväll på café Esperanza. Det var riktigt mysigt. Mysig musik av helt fantastiskt duktiga människor; Magdalena Segerstig, Rebecka Höög, Robin Toller Hovler och Annelie Mattsson.
Vi åkte hem vid typ halv tio och när jag gick på vägen mot huset där jag bor var jag bara tvungen att stanna en stund och lukta på syrenerna. Jag tror att jag gillar sommaren. Fast jag gillar vintern också. Jag hade inga som helst problem med att vintern var lång, det var underbart! Men jag hade inte heller några problem med att vintern tog slut, värmen och solen kom och att träden började bli gröna. Det är också underbart! Och det är underbart att jag tycker att det är underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0