10-05-20

100520

Denna veckan blev nästan helt bloggfri. Jag har inte haft någon lust att skriva, och då har jag helt enkelt struntat i det. Men jag ska sammanfatta lite vad jag har gjort.
Förra helgen var jag först hemma på lördagen.
På kvällen kom Paulina hit och vi hade det massa trevligt, jag, Emelie och Paulina. Frisering, kladdkakebak, trädgårdspicknick, tennisbanepicknick, cykeltur, sång, skogspromenad, brännboll, söta-ungar-spaning och kyrkogårdsbesök var väl vad den kvällen bestod av.
På söndagen var jag, Emelie och mamma i Jönköping hos Sofia, Mikael och lilla kusinen Cornelia, mysigt! Träffade även mormor och morfar en snabbis och det var rätt länge sedan sist så... det gillas!

I skolan denna veckan har vi haft temavecka om sex & samlevnad, fast även lite annat. I alla fall så har det betytt inga vanliga lektioner och det har varit hur skönt som helst att slippa det! Men veckan började inte överdrivet bra... Första passet var information om könssjukdomar, och när det kom till HIV/AIDS så svimmade jag. kan ju inte säga helt säkert att det var just för att vi pratade om aids, men jag kände samma känsla (som innan jag svimmade) en gång i åttan då vi såg på en film om aids så jag tror att jag har svårt för att höra om det. Av någon okänd anledning. Sedan har veckan flutit på och varit bra typ hela tiden. Man blir verkligen gladare när man slipper alla pluggkrav, det märks att nästan alla blir gladare och då blir allt roligare (logiskt ;)).
Och det har varit så otroligt bra väder så vi har varit ute en massa på rasterna i skolan och det blir man också glad av. Egentligen tycker jag att det mest är jobbigt med värme, men nu såhär när den precis har kommit njuter jag verkligen av den ändå.

Igår var jag i Lidköping och shoppade och blev nästan pank. Fast det var ändå hyfsat nödvändiga grejer jag köpte. Kofta till avslutningssupén, presenter till Rebecka som har fyllt år och Josefine som fyller år idag (grattis!), tre fotoramar som jag har tänkt köpa länge nu, en rosa pluttväckarklocka och ett par svarta jeansleggings. Jeansleggingsen var väl det enda onödiga egentligen. Fast med tanke på att jag inte riktigt gillar att de flesta av mina jeans är blåa så var det väl inte ett helt dåligt köp ändå. Jag valde mellan jeansleggingsen, som kostade 139 kronor, och ett par gråa jeans som kostade 399 kronor. Åh, jag gillade verkligen de gråa jeansen, de var supernajsiga (!!) men lite väl dyra... Så det fick bli som det blev, och jag är rätt nöjd med det också, även om jag saknar mina nya favoritjeans som fick hänga kvar på Vero Moda i Lidköping. Men jeansleggingsen är otroligt bekväma. Haha, helst hade jag nog köpt båda (Y).

Idag i skolan så var väl egentligen sista dagen med de här "temalektionerna" vi har haft under veckan, imorgon är det uppvisning av dans, utvärdering och lite sådant (typ nationella prov i kemi, som inte har nåt med temaveckan att göra, men ändå ;P). I alla fall, idag var en HIV-positiv man på besök och hade en liten föreläsning. Jag var lite rädd för att jag skulle svimma igen, men det gick bra och det lilla jag kände av var nog bara av nervositet. Han var faktiskt riktigt intressant att lyssna på!

På slutet av dagen hade vi ett pass som hette "Vem är jag? Var står jag? Vart vill jag?". I slutet av det passet fick vi ett papper där vi skulle skriva ner hur vi drömde om att våra liv skulle se ut när vi är vuxna. Eller om det egentligen var hur vi trodde att det skulle vara, jag vet inte riktigt, men jag skrev ner en del grejer som jag drömmer om. Jag har alltid varit lite av en drömmare eller åtminstone en tänkare, och nu insåg jag att jag faktiskt ganska lätt kan pussla ihop "det perfekta drömlivet enligt mig". Sedan, hur bra jag lyckades få ner det på pappret, det vet jag inte. Förmodligen inte så bra, det kändes som att jag gjorde något så litet och enkelt av något som faktiskt är seriösa drömmar för mig. Drömmar som jag mest har hållit för mig själv. Men bara två lärare skulle läsa, så det gör väl inte så mycket om det blev lite halvbra. Men jag undrar vad de skulle göra med dem. Jag tyckte att jag hörde någon av lärarna säga något som jag tolkade som att de skulle läsa och sedan göra någonting annat, utifrån det vi skrivit, som vi sedan skulle få. Vet inte om det bara var typ en kommentar eller något helt annat. Eller om jag hörde fel och att vi bara kommer få tillbaka det vi har skrivit. Det får vi väl se.

Nu är det snart helg igen och det känns bra! :D
Imorgon kväll ska jag på ungdomsmöte i Stöpen, på söndag kanske sjunga med kören på konfirmationsgudstjänst. Annars ska jag passa på att vila, och förmodligen plugga lite.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0