10-01-07

snööö :D

Igår var en bra dag, var hos Sofie nästan hela dagen och vi fick i princip färdigt våran Power Point-presentation till våran spanskaredovisning som vi ska ha på tisdag. Nu gäller det bara att öva så att det går bra, för bra ska det gå! Det har jag minsann bestämt! För att få bra betyg på en muntlig presentation, något som jag alltid har haft lite svårt för, näst första dagen på sista terminen på högstadiet skulle bli en väldigt bra början och förmodligen så skulle jag bli motiverad att fortsätta så hela terminen. Så nu hoppas jag på det bästa. Fast jag behöver väl göra lite mer än att hoppas... Skriva ut texten som vi ska läsa till exempel!
Det är för övrigt en annan sak jag behöver göra lite mer den här terminen, ta tag i saker! Inte vänta till sista stund hela tiden.

Whatever, nu babblar jag bara på om skolan. Det tänkte jag inte göra. Jag tänkte babbla om snö istället. Eller ja, lite lite bara. Jag ska inte göra ett helt inlägg om snö
Idag när jag vaknade yrde snön utanför fönstret, precis som den gjorde igår och precis som den har gjort många andra dagar under ett tag nu. Jag förstår inte vad det är med den här vintern! Jag klagar inte, det är verkligen underbart att det för en gångs skull har blivit en riktigt vinter, men jag tycker att det är konstigt. I flera år blev det ju bara mindre och mindre snö, och det var ju bara när jag var liten, typ 6-7 år kanske, som det var snö så stor del av vintern! Jag trodde nog att det bara skulle fortsätta att bara bli mindre och mindre snö för varje år, och att det om några år inte skulle finnas någon snö alls. Men nehepp, tydligen inte. Och det är jag verkligen glad för, för snö är verkligen underbart när det är snö "på riktigt". Bara att allt blir så fint ute när det är snö är ju bra. Och att åka pulka, göra snöänglar, allt sådant, hur underbart är inte det? Det kanske är barnsligt, men spela roll, för roligt är det! Och imorgon ska jag åka pulka med ett härligt gäng! Det ser jag fram emot :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, eller jooo... kanske åka och kolla efter en jacka som funkar att ha ute i snö och när det är riktigt kallt och så. För min jacka är inte direkt någon snöjacka, fast den funkar väl i värsta fall om det inte finns något annat. Också funderar jag på att gå ut och gå en promenad i skogen. Det skulle vara väldigt härligt att åka längdskidor också, dumt bara att jag inte har några då :( Fast jag kanske kan sno mammas ifall hon har kvar sina. Eller pappas, fast hans pjäxor är säkert förstora... men med några extra lager sockar funkar det nog!

Men ääh, nu ska jag fertiliza farmvilleåkrar, väldigt trevlig (dock ganska meningslös) sysselsättning vill jag påstå :D

Vinterkramar från Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0