09-12-15

.

Igår åkte jag inte till skolan för jag mådde inte riktigt bra. Är ju förkyld också frös jag en hel del och kände mig lite småsjuk så jag orkade inte. Men det blev som tur var bättre sedan. På kvällen åkte jag och pappa till Skövde och kollade på musikgymnasiets julkonsert där min kusin och några andra som jag känner var med. De var riktigt bra, speciellt luciatåget som de hade först var helt fantastiskt bra! Det var verkligen så mycket mer än man förväntar sig av ett luciatåg. Och allt det andra var förstås också riktigt bra, tänk dig tre musikklasser liksom? Det kan nog inte bli annat än bra, antar jag.
Det enda dåliga med gårdagen var att vi inte kom hem förrän någon gång efter tio på kvällen och vi skulle eventuellt ha haft spanskaglosförhör idag, men jag var ju helslut så orkade inte träna alls mycket. Kunde dem nästan i alla fall, men som tur var så blev det inget förhör.

Idag har skolan varit ganska rolig faktiskt. Först "kockduell" på hemkunskapen, sedan fick jag veta att jag har MVG i syslöjd.
Efter det så var det lite jobbigt en stund, då jag trodde att jag hade tappat bort min mobil och var skiträdd för att någon skulle ha snott den. Så jag var nervös för det hela mattelektionen, men sedan gick vi till slöjden och då hade jag glömt den där. Tur var väl det, jag hade verkligen inte velat att någon annan skulle ha tagit min mobil och kollat igenom typ allt i den och så. Det hade faktiskt varit värre än just det att vara utan mobilen.
Men sedan var det i alla fall spanska och då fortsatte jag och Sofie att förbereda våran redovisning som blir efter lovet. Den skulle egentligen vara på fredag, men då har vi (tjejerna i våran klass och i 9A tror jag) någon föreläsning om IT.
Sist på skoldagen var det körkonsert med de två skolkörerna som vi har på våran skola. Den var ganska bra, inte lika bra som konserten igår. Men den fick helt klart godkänt (Y)!

Efter skolan åkte jag till Skövde med pappa, jag skulle handla skor/stövlar och jag köpte faktiskt tre par på Skopunkten. Dålig kvalité säkert, men de får duga. Jag var så trött och hade helst bara velat lägga mig ner och sova, så jag orkade verkligen inte gå och leta mer än nödvändigt. Borde egentligen köpt en present och lite julklappar också, men jag orkade inte. Så jag får se hur jag lyckas hinna med det, har hur mycket som helst att göra i veckan. Men det löser sig nog, som alltid annars.

Nu har pappa betalat in pengar för Nicke Nyfiken-filmen, så förhoppningsvis får jagd en i slutet av veckan eller någon gång under nästa. Det blir en bra julklapp till mig själv ;)

Men nä, nu måste jag nog gå och sova.

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0