09-11-04

paraply

Som de flesta kanske vet så finns det en, nej flera, svenska översättningar på Rihannas låt Umbrella. När jag var på torpkonferensen i somras så var det något café där det en kväll var en kille som sjöng en svensk version av Umbrella. Om jag inte minns fel var det en otroligt mysig kväll och låten gillade jag också. Jag spelade in lite av den på min mobil men det hördes ju knappt något så när jag kom hem försökte jag kolla om låten fanns på youtube, och visst fanns låten Paraply där, men det var ju fel version. På "torp-versionen" så var det "para para para ply ply under mitt para ply" och på den "ply ply ply ply under mitt para ply". Okej, liten skitsak som man inte borde störa sig på men jag ville ju hitta "torp-versionen". Dels för att det hade varit så mysig stämning den där kvällen, men också för att jag tyckte att den var bättre. Men jag lyckades inte hitta den, jag visste ju inte riktigt vad jag skulle söka efter.
Men nu fick jag helt plötsligt lust att kolla igen... Sökte på "svensk umbrella" på youtube och det kom upp en rad resultat. Lyssnade igenom lite olika men hittade inte den rätta... inte förrän jag kom till typ tionde videoklippet ner i raden av sökresultat. På texten vid videon stod det " Mikael sjunger sin svenska översättning av umbrella på nattcafét på café Lyktan i Lindesber.". Om jag inte minns helt fel så ligger Lindesberg någonstans vid Örebro, och Torp är ju inte helt långt därifrån heller. Så jag tänkte att det fanns ju faktiskt en chans att det är den... och det var det!!! Jag tror faktiskt att det är samma person som sjunger som det var på torp. Haha, så som jag hade längtat efter para-para-para-ply":)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0