09-07-17

i måndags var jag med rebecka, sofie och josse. vi trodde ju först att rebecka inte kunde så du skulle jag varit med sogie och josse bara, men sedan kunde rebecka iaf! :) och innan de kom så städade jag mitt rum. blev faktiskt riktigt bra för att vara mitt rum! :P visserligen slängde jag in grejer i mina skrivbordslådor så de blev helt proppfulla, men det som synd lyckades jag nog faktiskt med. men jag ska fortsätta och rensa lite i lådorna någon gång när jag känner för det.

i tisdags var vi hos amanda, det var kul det med :) vi var inne i silkiosken och köpte halvliters-lådor med glass. jag blev dock lite för äcklad av glassen för att äta upp allt :P men lämnade inte så jättemycket.

i onsdags och igår var vi ju i Stockholm. jag vet inte riktigt vad jag ska säga om själva resan, den kunde varit bättre och jag var kanske inte på världens bästa humör, men det var i alla fall kul att vara i Stockholm och den staden gillar jag verkligen! vill dit igen, kanske någon gång jag är lite mer sugen på att shoppa. just nu har jag ju typ gett mig själv köpförbud så jag handlade inte något när vi var där (förutom ekologiska colaflaskor-godisar, har sett det på flera ställen och nu var jag bara tvungen att testa. men just den sorten var i alla fall inte någon höjdare. smakade gott men hade inte den där speciella colaflaskor konsistensen som jag tycker att de ska ha. men jag får väl testa någon annan sort och se om de är likadana), och då kändes det inte heller så kul att prova kläder och så. så när vi gick på stan gick jag bara omkring och kollade lite snabbt i olika affärer. bland annat på beyond retro som är en second hand butik. blev helt chockad när jag kom in där, trodde verkligen inte jag hade kommit till en second hand affär. det var nog mest för alla tyllkjolar som hängde där när man kom in, och för att det såg ut att vara nästan nya plagg och absolut inte med den stilen jag tänkte mig att sådana affärer skulle ha. men sedan när man kollade på kläderna så såg man ju att de var begagnade och affären hade helt enkelt en lite udda stil ^^ men om man vet vad man letar efter kand et nog vara en bra afför och det går nog att hitta något för alla stilar.

hur som helst, vad vi gjorde i stockholm var att åka sightseeingbåt, gå i gamla stan, gå omkring inne i centrum, åka tunnelbana/tåg/buss en del, bo på hotell, äta mat, åka upp i kaknästornet, gå på gröna lund, vasamuséet, åka båt från djurgården och springa omkring inne på t-centralen och centralstationen.

idag är jag sur sur arg arg arg. eller vard et förut iaf, nu har jag lugnat ner mig men jag är fortfarande inte glad. nu ska jag gå och äta iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0