09-04-12

.

Igår var det påskfest som var mycket trevlig. Jag var lite osocial och så där men av någon anledning hade jag väldigt trevligt ändå! Har insett att det nog räcker för mig att det är bra stämning och att andra är glada så trivs jag väldigt bra även om jag sitter ganska tyst och inte gör så mycket. För jag är inte en sådan typ som pratar massor... eller ja, ibland kan jag väl vara det. Men jag är definitivt inte den som får igång ett samtal från första början. Stämningen måste finnas där från början i så fall. Oftast är det nog så i alla fall, men det är väl olika.

Men vad hände då igår... jo, var alltså på påskfest hos en kille som heter Rickard Lidman och bor utanför Hova. Innan visste jag inte riktigt vem det var men jag kände igen honom lite när jag såg honom sedan. Festen var typ halvt privat, halvt anordnad för ungdomarna i kyrkorna i Mariestad. Först när vi kom dit så gick vi in och kollade lite, satte oss ner i ett rum. Då var jag väldigt osocial och var lite rädd att det skulle bli väldigt långtråkigt. Men det blev bättre... Efter ett tag åt alla sin egen medhavda mat. Jag, Emelie, Paulina, Rebecka, Linnéa, Lotta och Louisa delade på två pajer också åt vi bröd och sallad till också. Gott var det :) Sedan gick alla ner till sjön Skagern som låg precis där. Det var sjukt fint, en liten sandstrand och en brygga. Rickard hade en fyrhjuling med ett släp bakom där typ 20 pers åkte (sammanlagt då, det satt ett gäng på fyrhjulingen också så på släpet var det inte riktigt så många) när vi skulle till och från sjön. Själv åkte jag bara med på tillbakavägen, men ja, det var en härlig upplevelse! En liten bit så skulle vi åka över en liten smal väg, vid sidorna sluttade det neråt så det gällde att fyrhjulingen inte skulle välta där, och man var lite skraj måste jag säga, men det gick bra! Vi överlevde allihop! Faktiskt. ^^ Sedan så var det påskbrasa som gällde, den var stor ibörjan men tog slut ganska fort. Men det gjorde ingenting, man orkar inte stå och kolla på en eld hur länge som helst ändå så. Sedan gick vi väl typ in och satte oss igen. Resten av kvällen var det mest sitta i soffan och snacka och leka några lekar som gällde för min del. Också var det typ marängsviss, fast alla grejer var var för sig så det var väl inte riktigt marängsviss, men nästan. Väldigt god chokladsås var det i alla fall. Efter x antal omgångar maffia så åkte vi hem och sov. Det var också trevligt.

Nu ska jag snart iväg till kyrkan, det är våran traditionella påskgudstjänst. Så jag ska göra mig iordning lite till det nu.

Hoppas att alla har haft ett bra lov! Det har jag haft, har inte hänt så mycket men det har varit helt okej ändå. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0