09-04-04

Nice friday :)

Igår var en riktigt trevlig dag vill jag minnas!
Först var det ju prao, och det var väl kanske inget speciellt så. Men helt okej ändå. Praon på Falemo var mkt bättre än på Fifflers! På Fifflers handlade det bara om att komma in i arbetet, och det var samma saker att göra hela tiden! På Falemo var det verkligen omväxlande. Jag fick:

* Gå igenom alla tygprover/tyg"kataloger" som de hade i butiken och ta bort eventuella priser som inte gällde längre
* Sitta med Börje (han är arkitekt) en stund vid hans dator och han visade lite ritningar i ett CAD-program och berättade lite vad han hade för arbeten just nu
* Åka med Börje till hovslagarutbildningen vid SLU där han fick en massa info inför att han skulle rita hur det skulle se ut i deras nya lokaler
* Vara med på ett kort möte med en tygleverantör
* Vara med på ett kundmöte
* Åka med Eva (inredare) till ett behandlings/familjehem där de hade varit med och jobbat mycket med inredningen
* Resten av tiden, när jag inte kunde vara med och göra något särskilt, fick jag sitta och kolla i inredningsböcker

Så det var ju rätt olika grejer jag fick göra, och jag förstod att man lär sig väldigt mycket när man har det yrket. Åtminstone som arkitekt, med tanke på hur mycket jag fick lära mig om hovslagarutbildningen. Okej, det var inte riktigt sådant som jag har något intresse av eller någon nytta av att kunna. Men samtidigt var det ju sådant jag antagligen aldrig skulle fått reda på annars.

Slutade praon klockan 12 igår. Då gick jag in på Willys och köpte ekologiska cashewnötter som jag bara var tvungen att köpa eftersom jag aldrig har ätit cashewnötter tidigare (vad jag kan minnas i alla fall!!). Och de var goda :) Inne på Willys var det också en tant som såg väldigt dåligt! Först pekade hon på ett ställ med massa ciderflaskor och frågade mig om det var päroncider, jag svarade att det var äppel, men gav henne en päronflaska istället. Sedan, när hon kom till kassan, så var hon tvungen att fråga någon om det var tomt i kundvagnen! Stackars tant!
Sedan gick jag och åt på stjärngrillen. Tänkte först äta på SG Grillen men det verkade så alkoholiserat så jag dissade dem :P

Sedan gick jag runt på stan lite men det fanns ju inget att göra så det var rätt tråkigt. Men fint väder var det ju som tur var så det var skönt att vara ute.
Klockan 13.55 tog jag bussen mot Götene och Mariestad. Emelie gick på i Götene också åkte vi till Paulina. Sedan åkte vi in till Mariestad vid halv sju ungefär.
Kvällen var riktigt bra, det var ungdomsmöte i Korskyrkan. Fast roligast var väl kanske efteråt, när vi fikade. Jag, Rebecka, Emelie, Elise, Lisa, Paulina, Sara och Annie satt vid ett bord och fikade. På bordet stod tre värmeljushållare (det var typ små glas) med tända ljus i. Så började Sara stoppa ner små servettbitar i ett av ljusen, först tog det inte eld i dem, men sedan blev lågan bara större och större. Så då fick vi lite panik och visste inte vad vi skulle göra. Men då fick Emelie för sig att hälla den saften som var kvar i hennes glas på lågan, eller kanske kväva lågan med glaset. Jag vet inte vilket, men hur som helst ledde detta till att det blev en kanske 30 cm hög gnistrande låga i några sekunder. Vi började skrika och Paulina spillde ut sitt te i knät. Lågan släckte sig själv efter en kort stund, men vi blev livrädda (åtminstone jag)!!! Efteråt satt vi och skrattade en bra stund, och alla kollade på oss. De tyckte väl att vi var sjukt knäppa. Men, såhär i efterhand var det väldigt roligt! Sedan satt vi och hade trevligt även efter detta.

Idag har jag varit ute och hjälpt till med vedkapningen lite. Annars bara varit inne, rensade ut lite kläder förut.

Kvart över sju kommer Lisa och Rebecka hit, vi ska åka till Stenhammarkyrkan i Lidköping och lyssna på Ray of Light. De skulle tydligen köra hela sin repertoar så det ska ju bli kul att höra! Har bara lyssnat på dem en gång förut men de är grymt bra!!!
Sedan ska vi åka hem och ha en stor orgel i knät (lr inte :P men en liten kanske).

Hoppas att ni har haft en bra vecka och att resten av helgen blir riktigt bra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0