09-03-31

Prao på Fifflers baguetter i Lidköping, dag 2

Idag vaknade jag lite senare än igår, men kom ut till bussen lite tidigare i alla fall! Tur det, så jag inte missade den.
Kom till Fifflers vid fem i åtta, och nu blev det ju inget pinsamt när jag gick in i alla fall. På morgonen fick jag kolla övervåningen och ta ner lite disk för det hade varit några gäster där tidigt på morgonen. Sedan fick jag gå och köpa aftonbladet igen, handla, diska och fylla på i några lådor i kyldisken. Magnus satt även idag och snackade med de andra "gubbarna" i flera timmar. Själv stod jag väldigt mycket i ett hörn inne i köket och gjorde ingenting. Praon på Fifflers är kul när man har något att göra, men det finns väldigt lite att göra, åtminstone har det varit så de dagarna jag har varit där, vilket är lite synd!
Sedan skulle jaggå ett ärende till banken och sätta in pengar också, men jag hade inte koll på vart den banken låg.
En av "gubbarna" (alla var inte så gamla men jag vet inte vad jag ska kalla dem :P) som Magnus satt och snackade med var keybordisten (finns det ordet?) i Scotts. Kände inte igen honom, men Magnus frågade mig om jag gjorde det, också sa han vem det var. Han sa att han hade "uppfostrat" honom :P.
I alla fall, jag skulle ju till banken, och då fick jag skjuts av Claes (han i Scotts alltså) dit. Haha, det var ju inget särskilt med det egentligen, men det var väl det mest spännande jag har gjort under praon hittills ^^. Det är ju inte så väldigt omväxlande och så att praoa på café annars... I bilen frågade Claes mig "Hur länge ska du vara hos den här idioten då?". Hmm, undrar hur bra den där uppfostran var egentligen? Aja, men hos banken gick det bra iaf, gick tillbaks väldigt snabbt sedan, typ fem minuter, vilket Magnus kommanterade efteråt. Men jag går snabbt, så är det bara ;P
Åt en baguette med hamburgare i. När vi satt och åt kom Andreas (lärare i Hällekis) dit, så hälsade på honom och så. Det är typ den enda jag kände/känner som har kommit dit under de här två dagarna.
Hmm, sen kom Jennifer vid halv ett nånting. Fick lite mer arbetsuppgifter av henne då. Håller verkligen med Magnus när han tjatar om att han är så lat, haha! Fast det säger jag ju inte förstås :P
Fick sopa golvet, göra skinkröra, diska mer och så där.
Sedan vid tio i två fick jag sluta.

Bra dag, trivdes lite bättre idag, men det blir väldigt långtråkigt när man inte har något att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0