09-03-23

Måndag

Under ett tag har jag kommit på att jag ska testa på att göra eget papper! Så jag har samlat ihop en liten påse med skräppapper som jag ska försöka göra något av... någon gång. Det är ju det som alltid är frågan, när ska det bli av? Men jag har i alla fall letat upp lite info om hur man gör... det enda jag behöver fixa är nog finmaskigt nät! Och det har jag ingen aning om vart man kan få tag på... Någon som vet? Jag får nog fråga pappa, han borde veta. :P

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Till slöjden hade jag såklart glömt min planering, blää på det. Men det var lite skönt cokså att slippa skriva på den, jag kan ju jobba ändå. Nu har jag de viktigaste delarna till mitt linne. Nästa gång ska jag väl sy ihop dem och sedan får jag fixa med axelband och eventuell dekoration! Men det dröjer tre veckor till nästa slöjdslektion nu, tyvärr.

På idrotten hade vi akrobatik och cirkus. Det var rätt kul fast jag är ju så dålig på allt sånt där. Men som sagt, kul att ha testat och så. Särskilt enhjulingen! :)

Sedan har jag försökt hitta bra sätt att knyta en sjal runt håret också... Har tänkt lära mig det tills i sommar så att mitt hår inte blir solblekt. Jag vill gärna ha mörkare hår och tänkte försöka mig på att bara inte få det ljusare. Vet inte hur mycket håret brukar blekas av solen men lite skillnad kanske det blir. Så slipper man färga eller tona.

Imorgon är vi lediga och det är bara så bra! Bara tre skoldagar till nu, sedan kommer jag inte tillbaks till skolan förrän efter påsklovet eftersom vi har prao nästa vecka.

Men ni får ha det så bra för nu orkar jag inte skriva mer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0