09-03-11

Konstigt

Halva grannens gräsmatta är täckt med snö. Som sagt, konstigt! Hos oss är den helt borta tror jag...

Idag har jag förutom varit i skolan gjort matteläxan, pluggat lite till hemkunskapsprovet och suttit vid datorn.

Just nu är jag lite arg på tyda som har begränsat antalet sökningar per dator till 30 st! behöver man söka mer måste man bli VIP-användare och det kostar pengar... Känns inte jättalockande då det ju bara är att använda ett annat lexikon, men ändå!!! Tyda är ju bäst. Som tur har jag ett litet knep... ;) Jag har godstart som startsida och därifrån kan man göra sökningar på tyda. Så om det inte funkar att söka på tyda går jag bara in på godstart och söker därifrån så kommer jag ju till tyda och då brukar jag kunna söka därifrån igen. Det har fungerat hittills i alla fall...

Imorgon blir det Oasen med tjejgruppen. Ska bli kul, men det innebär att vi inte kommer hem förrän på kvällen. Eftersom si ska åka klockan fyra från Götene stannar vi ju kvar där efter skolan. Så man kommer väl bli rätt trött antar jag.

Imorgon... vad händer mer då??? Hmm... jo, spanskaglosförhör och hemkunskapsprov. På hemkunskapen ska vi laga Chili con carne (som betyder "Chili med kött" på spanska för er som inte visste, fast när jag kollade på wikipedia verkade det som om chili inte kom från spanskan utan från nahuatl som tydligen är ett språk som talas i Mexico (alla ni som är med i intresseklubben kan ju anteckna det där...))

Bara på tal om intresseklubben antecknar så kollade jag precis på wikipedia om det stod något om uttrycket "intresseklubben antecknar". Det gjorde det, bland annat att uttrycket är vanligt i "den ironiska generationen". Då var jag så klart tvungen att kolla upp vad det var för något. För er som inte har hunnit gå ur intresseklubben medans jag har snackat om en massa onödiga grejer (om ni till exempel insett att det är lite´för onödigt att veta) kan jag ju tala om att "den ironiska generationen" är en benämning på den generation som föddes under 1960 och 1970-talet. Sådär, nu vet ni det! ;)

Men nu måste jag plugga på spanskaglosorna. Ha det superbra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0