08-12-19

Nu är det jullov!

Igår var det sista skoldagen och sen avslutning på kvällen =) De var skoj
Det var nästan bara roliga grejer på lektionerna igår. På engelskan och lästiden körde vi pictionary med Amela. Haha, det var skitkul fast vårat lag förlorade alla omgångar förutom den sista. Och Philips ren var verkligen bäst! xD (den såg ut typ som en dinosaurie med en fjäder på huvudet) Sedan var det spanska då skulle vi köra tävling, killar mot tjejer. Men killarna tog det så oseriöst så vi fick ha lektion halva tiden istället. Men på slutet fick vi ett korsord där man skulle sätta ut länder där man talar spanska, och när vi var klara med vårat hade killarna bara kommit på tre av länderna. Så då vann vi hela tävlingen bara för det =P
Sedan var det matte och då löste vi sudoku. Jag och Mirjam blev färdiga med båda papprena (lätta och mellansvåra sudokun), Ronja blev nästan färdig och killarna klagade bara på att de inte fattade någonting.^^
På hemkunskapen skulle vi städa i köken och det var inte så roligt. Vi fick städa spisfläktarna och då var man tvungen att stå böjd med huvudet upp och ner under fläkten för att se något. Men det blev man alldeles yr av så vi lutade oss bakåt och lade oss typ med huvudet på spisen. Det måste ha sett helt mobbat ut!!! xD Men rent blev det, tillslut. Det funkade inte att tvätta med bara trasa så vi fick använda diskborstar sedan. Sedan var det matteverkstad och vi vek julgranar. Och jag tyckte de var så vidriga så jag förstörde min lila gran genom att sätta den på ett rött papper och måla en ful gubbe inuti. Haha, men det var lite roligt. Sedan ritade Ronja ett konstverk på tavlan. ^^

Kvällen var också bra men orkar inte skriva mer nu, så jag lägger ut lite bilder på bdb från avslutningen istället!

Krampåer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0