08-12-08

Måndag

På klasstiden idag fick vi välja till elevens val inför vårterminen. Jag tog:
1. Musik
2. Bild
3. Kör
4. Matteverkstad
Det vill säga samma som för denna hösten. Då fick jag ju mitt fjärdehandsval, hoppas att jag får något annat den här gången.
På musiken fortsatte vi med "Fernando". Gick väl sådär, kunde inte riktigt melodin på den men det funkade nog ändå. Men sen glömde PeA säga till oss när vi slutade (vi satt i ett litet rum) och vi tänkte inte på att kolla klockan på mobilen så vi satt kvar tio minuter öfr länge och när vi gick ut i musiksalen hade all gått och det var låst. Fast dörren gick ju att låsa upp inifrån.
Sedan var det föreläsning. Dennis Hedström, cp-skadad 32 åring, föreläste. Föreläsningar kan ju bli lite långtråkiga ibland, men den var ganska bra faktiskt, man fick lära sig lite nytt. Det verkar så jobbigt att ha sådana handikapp och inte kunna göra sig helt förstådd! För det måste vara hemskt svårt i vissa situationer. Det verkar förstås inte roligt att ha ett handikapp överhuvudtaget, men jag tycker nästan det verkar vara värst, att inte kunna prata eller göra sig förstådd helt och hållet.
Men hur som helst, efter föreläsningen var det mat och sedan gympa. Ingen rolig gympalektion alls. Tio uttråkade tjejer på lite halvdåligt humör står och spelar volleyboll och pratar inte med varandra. Skitbra stämning verkligen! Ingen var särskitl motiverad att ens försöka få igång ett riktigt spel.
Efter gympan blev det len lite komisk situation, vi skulle plocka in volleybollnätet också blev vi inlåsta. Så vi fick ringa Becky (från ett litet förråd i gympasalen till omklädningsrummet) så att hon kunde säga till Oskar (vikarien) att låsa upp. Han hade ju hissat ner porten medans vi var där inne! Dumma vikarie! xD
Snart ska jag iväg till Götene på tantträff med tjejgruppen. Vi ska baka pepparkakor och julpyssla. Jag ska baka pepparkakor imorgon också, hos farmor. Och på torsdag skulle vi nog göra det på hemkunskapen också. Så isåfall blir det tre gånger den här veckan :P Menmen, det brukar va trevligt! =)
Kramar till folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0